ایده‌های چیدمان مبل در نشیمن
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن در منزل می‌تواند بسته به کوچکی یا بزرگی فضا چالش برانگیز باشد.
چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

فضای نشیمن بخشی از منزل محسوب می‌شود که حوزه اصلی برای فعالیت‌های روزانه و معاشرت افراد خانواده بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا در مورد چگونگی چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن پرداخته می‌شود.

توجه به ابعاد اتاق نشیمن

ابعاد فضا به شما کمک می‌کند که مبلمان مورد نظر خود را به درستی چیدمان نمایید، تا تعداد مبلمان برای فضا کم یا زیاد نباشد. به درب‌ها، ورودی و جای پنجره‌ها قبل از خریداری مبلمان حتما توجه کنید.

چیدمان مبلمان

تقسیم فضایی

اگر اتاق بزرگی دارید، فضا را به دو قسمت تقسیم کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق دو فرش، پارتیشن و یا با قرار دادن مبلمان در میانه فضا انجام دهید. البته اطمینان حاصل کنید که فضا بسته نشده و راه ارتباطی آسانی در فضا وجود دارد.

ترکیب اندازه و سبک مبلمان مختلف

چیدمان اتاق نشیمن با قرار دادن مبلمانی با اندازه‌های کاملا مشابه، خسته کننده و یکنواخت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از مبلمانی با اندازه‌های مختلف استفاده کنید. این امر با ایجاد جلوه‌های متفاوت در اتاق، فضایی دلنشین‌تر ایجاد می‌کند.

سبک مبلمان مختلف

در چیدمان مبلمان نشیمن تعاملات را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که حوزه نشیمن جایی است که افراد خانواده با هم به تعامل و صحبت می‌پردازند. بنابراین، باید کاربران فضا بتوانند به راحتی و با آرامش جسمی، به تعامل با یکدیگر بپردازند. داشتن دید کافی به دیگر افراد و تعاملات با سایر بخش‌های ضروری در دسترس را فراموش نکنید.

در نظر گرفتن تعادل

در چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به شکل، رنگ، سبک مبلمان و همچنین روابط بصری آن‌ها با یکدیگر دقت کنید.

در واقع دو شکل از تعادل وجود دارد؛ تقارن و عدم تقارن. هنگامی که از تقارن صحبت می‌کنیم، به ترتیب قرارگیری وسایل با نظم و مشابهت اندازه آن‌ها توجه می‌کنیم. منظور از عدم تقارن استفاده از اندازه‌های مختلف مبلمان و دکوری‌ها در دکوراسیون است.

چیدمان نشیمن

ایجاد حوزه‌های کوچک‌تر

در فضای نشیمن در صورت امکان، حوزه‌های کوچک‌تر ایجاد کنید. برای مثال شما می‌توانید کنجی را کنار پنجره برای مطالعه و تماشای منظره بیرون یا نوشیدن یک فنجان قهوه در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دیوارهایی زیباتر با هزینه‌های کم‌تر را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: